Miedema tekeningen

Je bent vrij om hier te praten over van alles en nog wat.

Miedema tekeningen

Berichtdoor 20mmNormandy » 08 jan 2018, 15:19

In de kerstvakantie kreeg ik het idee om een oud model miedema te tekenen. Ik had een mailtje naar Miedema gestuurd om tekeningen aangezien het dan heel gemakkelijk zou worden om zo'n kieper te tekenen.
Nu heb ik vandaag een positief antwoord terug gekregen.

Hartelijk dank voor je belangstelling en enthousiasme, leuk om te lezen dat je dit soort projecten wilt doen.

Ik kan je voor wat betreft de vraag van een oudere Miedema kipper slechts beperkt helpen, echte maatschetsen e.d. zijn er niet echt, behalve dan een soort van maten tabel. Deze heb ik onderstaand bijgeplakt van een HS 100 en een HST 110.
Daarnaast zou ik het wel leuk vinden om een aantal andere machines van Miedema terug te vinden in Farming Simulator zoals bijvoorbeeld een grotere 3 asser kipper, pootmachine (Structural 2 of 4 rijer, bekerpootmachine 4-6-8 rijer) of zelfs inschuur apparatuur zoals een stortbak, duoband en hallenvuller. Van deze machines zijn voldoende en goede maatschetsen beschikbaar.

Hoe sta je daar tegenover?

Dit klinkt natuurlijk hartstikke goed, maar ik kan uiteraard niet alleen 6 machines tekenen :) Ik weet dat er niet heel veel modders op het forum zijn, maar misschien zijn er mensen die ook wel wat willen tekenen. Laat het hieronder even weten zodat ik een antwoordt terug kan sturen. (En als je dat kunt en wil, geef ook even het model door).

Eneuh, dit model ga ik dus tekenen:
Afbeelding
Afbeelding
20mmNormandy

Re: Miedema tekeningen

Berichtdoor bartje2015 » 08 jan 2018, 16:15

Ik zou ook wel willen een machine willen tekenen, maar heb nog niet geweldige teken vaardigheden. Voor het tekenen gebruik ik momenteel Blender waarvan ik de meeste functies redelijk weet te vinden. Nu maakt het mij niet het meest uit wat voor machine ik zou kunnen tekenen, zolang het maar niet een te ingewikkeld model is.
Bij het teken zal ik dan wel hulp nodig zijn als iets even niet wil lukken, maar dat valt vast wel op te lossen via het forum of via discord.
De komende 3 weken zal ik geen tijd hebben in verband met school, maar daarna ben ik bijna 2 weken vrij.
bartje2015

Berichtdoor Case Puma165 » 08 jan 2018, 18:47

Tekenen kan ik je niet mee helpen wel met ingame hier zou ik best mee willen helpen dit mogen meerdere modellen zijn.
Lijkt me leuk om hier aan mee te werken :D
Laatst bijgewerkt door Case Puma165 op 08 jan 2018, 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Mvg Bjorn van Eck
Case Puma165

Berichtdoor Farmer66 » 08 jan 2018, 21:56

Hallo

Ik zou eventueel wel mee willen helpen met tekenen. Ik heb nog niet enorm veel ervaring, maar ik kan m'n weg ondertussen al wel aardig goed vinden binnen blender. Ik sta binnen de 'fs wereld' ook wel bekend als bbfarmer.
Tot nu toe deed ik vooral edit en knip werk, de afgelopen tijd heb ik o.a. Een setje spatlappen voor in de hef, een strodrukker, en een wifo kantelaar getekent. Ik ben nog niet zo geweldig in het maken van texturen, hierbij zou ik evt graag wat tips krijgen van meer ervaren modders.

Mijn voorkeur gaat uit naar de 3-assige kipper en/of de stortbak

Met vriendelijke groet, farmer66 (bbfarmer)
to keep farming..... keep editing! bbfarmer
Farmer66

Berichtdoor 20mmNormandy » 09 jan 2018, 19:16

Ok dank voor de reacties.
@bartje2015: ik weet niet hoever jij bent met de vaardigheden, maar aangezien kiepers en stortbak vergeven zijn zou je een transportbandje kunnen proberen. Als jou dat niet lukt dan teken ik die wel.
@casepuma165 dankjewel voor het aanbod.
@bbfarmer, vergis je niet. De stortbak is een hele complexe machine zoals je op de site kan zien.
Interfan doet de drieasser al (een een loofklapper.)

Een pootmachine zou de serie compleet maken, maar dat is natuurlijk zo'n complexe machine dat niemand daar zin in heeft. :lol:

Ik zal vandaag of morgen een reactie terug sturen, dan stuur ik de tekeningen en maten etc. via pm naar de desbetreffende personen.
Afbeelding
20mmNormandy

Berichtdoor bartje2015 » 09 jan 2018, 20:12

Ik zal in elk geval er een poging aan wagen, de basic controls van blender gaan beheers ik wel moet alleen nog veel sneltoetsen leren. Als ik ergens compleet mee vastloop dan zal ik eerst wel even om hulp vragen en lukt het dan nog niet stuur ik het model wel naar je op @20mmNormandy.
Ik denk dat het in elk geval een hele hoop helpt als ik maten heb waar ik van uit kan gaan met tekenen voor de verhouding.
bartje2015

Berichtdoor Farmer66 » 09 jan 2018, 21:39

Ik weet dat t een complexe machine is :D (hopelijk zijn delen van de in-game grimme her te gebruiken... Rollers e.d.)
Jammer dat de kipper al is vergeven, wes een leuk project geweest.
Zoals met zoveel dingen; iets ingewikkelds wordt vanzelf gemakkelijk wanneer je t gestructureerd stapje voor stapje afwerkt :P )
to keep farming..... keep editing! bbfarmer
Farmer66

Berichtdoor Jasper » 10 jan 2018, 10:13

Ik heb op het moment helaas geen tijd om te helpen met tekenen van de modellen, wel kan ik eventueel hulp bieden als er vragen zijn of dergelijken. Ook blijf ik dit "grote" project volgen :D
Afbeelding
Jasper

Keer terug naar Stamtafel