Pagina 1 van 1

[TUT]: Trillende wielen verwijderen

BerichtGeplaatst: 03 jan 2016, 11:30
door mike_v
Tutorial Banden Trippen

Hallo fsc’ers,

Als je je game hebt geüpdatet naar patch 1.3 of 1.4, kan het zijn dat van sommige trekkers de wielen gaan schudden. Dit is erg vervelend en voor mij was er geen plezier meer om met trekkers te rijden die niet goed werkten.
Ik heb even uitgezocht hoe het nou komt dat je wielen gaan schudden en ben er achter gekomen dat het aan de “mass” ligt.
‘Allemaal hartstikke interessant,’ zal je nu wel denken. maar hoe verhelp ik het schudden?
Dat zal ik laten zien.


Open je vehicle.xml en zoek naar “mass”, dan zul je zo iets tegen komen:
Code: Selecteer alles
   <components count="5">
      <component1 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component2 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component3 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component4 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component5 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />

Hier zijn 5 losse componenten in GE: Het hoofd model en de wielen er los onder. Bij sommige trekkers zijn het 6 losse componenten: Het hoofd model, de vooras en de wielen. Dan staat er bij “<components count="X">” “<components count="6">” .
Bij 5 componenten vervang je dit:
Code: Selecteer alles
   <components count="5">
      <component1 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component2 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component3 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component4 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component5 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />

Door dit:
Code: Selecteer alles
   <components count="5">
      <component1 centerOfMass="0 0.96 -0.3" solverIterationCount="15 />
      <component2 centerOfMass="0 0.11 0" solverIterationCount="15" />
      <component3 centerOfMass="0 0.11 0" solverIterationCount="15" />
      <component4 centerOfMass="0 0.31 0" solverIterationCount="15" />
      <component5 centerOfMass="0 0.31 0" solverIterationCount="15" />


Bij 6 componenten vervang je dit:
Code: Selecteer alles
   <components count="6">
      <component1 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component2 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component3 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component4 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component5 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component6 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />

Door dit:
Code: Selecteer alles
   <components count="5">
      <component1 centerOfMass="0 0.96 -0.3" solverIterationCount="15" />
      <component2 centerOfMass="0 0.11 0" solverIterationCount="15" />
      <component3 centerOfMass="0 0.11 0" solverIterationCount="15" />
      <component4 centerOfMass="0 0.11 0" solverIterationCount="15" />
      <component5 centerOfMass="0 0.31 0" solverIterationCount="15" />
      <component6 centerOfMass="0 0.31 0" solverIterationCount="15" />


Het is heel simpel dus. Als je dit vervangt schud je trekker niet meer.
Als je het niet snapt, lees de tutorial eens goed door. Het lijkt me vrij duidelijk. Mocht je dan nog vragen hebben, vraag het hier onder.

Succes, en veel speel plezier weer!

Tutorial door: Beunheas.