[TUT]: Trillende wielen verwijderen

Handige weetjes of een goeie tutorial geschreven? Laat het ons weten en wij plaatsen hem voor je!

[TUT]: Trillende wielen verwijderen

Berichtdoor mike_v » 03 jan 2016, 11:30

Tutorial Banden Trippen

Hallo fsc’ers,

Als je je game hebt geüpdatet naar patch 1.3 of 1.4, kan het zijn dat van sommige trekkers de wielen gaan schudden. Dit is erg vervelend en voor mij was er geen plezier meer om met trekkers te rijden die niet goed werkten.
Ik heb even uitgezocht hoe het nou komt dat je wielen gaan schudden en ben er achter gekomen dat het aan de “mass” ligt.
‘Allemaal hartstikke interessant,’ zal je nu wel denken. maar hoe verhelp ik het schudden?
Dat zal ik laten zien.


Open je vehicle.xml en zoek naar “mass”, dan zul je zo iets tegen komen:
Code: Selecteer alles
   <components count="5">
      <component1 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component2 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component3 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component4 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component5 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />

Hier zijn 5 losse componenten in GE: Het hoofd model en de wielen er los onder. Bij sommige trekkers zijn het 6 losse componenten: Het hoofd model, de vooras en de wielen. Dan staat er bij “<components count="X">” “<components count="6">” .
Bij 5 componenten vervang je dit:
Code: Selecteer alles
   <components count="5">
      <component1 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component2 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component3 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component4 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component5 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />

Door dit:
Code: Selecteer alles
   <components count="5">
      <component1 centerOfMass="0 0.96 -0.3" solverIterationCount="15 />
      <component2 centerOfMass="0 0.11 0" solverIterationCount="15" />
      <component3 centerOfMass="0 0.11 0" solverIterationCount="15" />
      <component4 centerOfMass="0 0.31 0" solverIterationCount="15" />
      <component5 centerOfMass="0 0.31 0" solverIterationCount="15" />


Bij 6 componenten vervang je dit:
Code: Selecteer alles
   <components count="6">
      <component1 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component2 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component3 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component4 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component5 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />
      <component6 centerOfMass="X X X" solverIterationCount="180" />

Door dit:
Code: Selecteer alles
   <components count="5">
      <component1 centerOfMass="0 0.96 -0.3" solverIterationCount="15" />
      <component2 centerOfMass="0 0.11 0" solverIterationCount="15" />
      <component3 centerOfMass="0 0.11 0" solverIterationCount="15" />
      <component4 centerOfMass="0 0.11 0" solverIterationCount="15" />
      <component5 centerOfMass="0 0.31 0" solverIterationCount="15" />
      <component6 centerOfMass="0 0.31 0" solverIterationCount="15" />


Het is heel simpel dus. Als je dit vervangt schud je trekker niet meer.
Als je het niet snapt, lees de tutorial eens goed door. Het lijkt me vrij duidelijk. Mocht je dan nog vragen hebben, vraag het hier onder.

Succes, en veel speel plezier weer!

Tutorial door: Beunheas.
Groet,

Mike
PS: Stuur me geen PB's in verband met Farming Simulator zelf, hier is het forum voor. Andere praktische vragen zijn natuurlijk welkom.

Real Life foto's:
AgroFotografie.be
Afbeelding/agrofotografie
Avatar gebruiker
mike_v
Globaal moderator
 
Berichten: 2959
Geregistreerd: 19 jan 2014, 17:27

Keer terug naar Tips & Tutorials

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast