[TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Handige weetjes of een goeie tutorial geschreven? Laat het ons weten en wij plaatsen hem voor je!

[TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Berichtdoor Jasper » 12 apr 2015, 18:07

Goeindag eem, hier een tut voor dubbel lucht wissel baar te maken. Succes!


Eerst open je de xml bestandjes (Moddesc.xml en NaamVanMod.xml)

1.

Nu gaan we even in de moddesc aan de slag, hier staat als het goed is ergens (meestal onderaan maar dit kan verschillen) <l10n>.
Voeg het geen wat hier onder staat daar aan toe als er al l10n in je moddesc staat !ALLEEN VANAF/TOT </tekst> KOPIEËREN! zo niet alles kopieëren en plakken.

Spoiler: show
<l10n>
<text name="toggleAnimatedParts">
<en>DubbelLucht</en>
<de>DubbelLucht</de>
</text>
</l10n>



2.

Als het goed is staat er ergens <inputBindings>.

Voeg wat hier onder staat daar aan toe als er al <inputBindings> in je moddesc staat
!ALLEEN <input.../> KOPIEËREN! zo niet alles kopieëren en plakken.

Spoiler: show
<inputBindings>
<input name="toggleAnimatedParts" key1="KEY_lalt KEY_KP_4" button="" />
</inputBindings>


KEY_lalt KEY_KP_4 <--- Dit zijn de toetsen, die kan je aanpassen naar welke toetsen jij wilt.


3.

Als het goed is staat er ergens <specializations>.

Voeg wat hier onder staat daar aan toe als er al <specializations> in je moddesc staat
!ALLEEN <specialization ... /> KOPIEËREN! zo niet alles kopieëren en plakken.

Spoiler: show
<specializations>
<specialization name="toggleAnimatedParts" className="toggleAnimatedParts" filename="scripts/toggleAnimatedParts.lua"/>
</specializations>


Maak een mapje in het mapje van je trekker (of wat dan ook) met de naam "scripts" plak daar het .lua bestand met de naam "toggleAnimatedParts"

Lua download:
Spoiler: show
http://www.file-upload.net/download-10535918/toggleAnimatedParts.lua.html


4.

Als het goed is staat er ergens <vehicleTypes>.

Voeg wat hier onder staat daar aan toe als er al <vehicleTypes> in je moddesc staat
!ALLEEN <specialization name= ... /> KOPIEËREN EN PLAKKEN!

Spoiler: show
<vehicleTypes>
<specialization name="toggleAnimatedParts"/>
</vehicleTypes>



Alles in de moddesc is klaar nu gaan we naar de NaamVanMod.xml! Hier is niet zo veel werk.

5.
Als er nog geen stukje in je xml staat wat animParts heet copieer je alles hier onder, Als er al een stukje is met deze naam copieer je ALLEEN wat tussen de kopjes animParts staat!

Hier moet je wel wat aanpassen aan de regels. Dat zijn onder andere de indexen, dit zijn de indexen van je dubbellucht.

Daarna komen de scales van de dubbel lucht dit gaat van X Y Z.
scaleMin kan op 0 0 0 blijven
ScaleMax MOETEN de scales van je dubbellucht komen in volgorde van X Y Z zoals het in GE staat!

Voorbeeld:

Spoiler: show
Scale X is: 1.2
Scale Y is: 1
Scale Z is: 1.8

Dan komt er dus in de regel te staan: scaleMax="1.2 1 1.8" (klopt niks van maar is voorbeeld)


Hier de xml regels:
Spoiler: show
<animParts>
<animPart index="Hier index invullen" id="toggleAnimatedParts" scaleMin="0 0 0" scaleMax="X Y Z" moveTime="0" showHelp="true"/>
<animPart index="Hier index invullen" id="toggleAnimatedParts" scaleMin="0 0 0" scaleMax="X Y Z" moveTime="0" />
</animParts>


Hoop dat jullie er wat aan hebben
Tut made by _Jasper_ (FSMBJ)
Laatst bijgewerkt door Jasper op 25 jul 2015, 19:30, in totaal 3 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jasper
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 05 jul 2014, 17:49
Woonplaats: Rockanje

Re: [TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Berichtdoor beunheas » 12 apr 2015, 18:13

Kan je er ook een linkje van het script (lua) bij doen, zal voor sommigen makkelijker zijn ;)
Verder mooie tutorial! :D
Mvg Twan
Avatar gebruiker
beunheas
FS-C Modcontest
 
Berichten: 2749
Geregistreerd: 19 jan 2014, 08:27
Woonplaats: Flevoland

Re: [TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Berichtdoor Jasper » 12 apr 2015, 18:17

Donders, vergeten XD
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jasper
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 05 jul 2014, 17:49
Woonplaats: Rockanje

Re: [TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Berichtdoor jdpowersj » 13 apr 2015, 14:08

kan het ook bij een shovel
jdpowersj
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 feb 2015, 15:13

Re: [TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Berichtdoor beunheas » 13 apr 2015, 14:11

Ja dat kan.
Mvg Twan
Avatar gebruiker
beunheas
FS-C Modcontest
 
Berichten: 2749
Geregistreerd: 19 jan 2014, 08:27
Woonplaats: Flevoland

Re: [TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Berichtdoor lambertmentink » 13 apr 2015, 15:07

Goede tutorial!!
Afbeelding
lambertmentink
 
Berichten: 375
Geregistreerd: 20 mei 2011, 17:31
Woonplaats: Hengelo Gelderland

Re: [TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Berichtdoor mathijsH123 » 13 apr 2015, 15:40

Mooie TUT! ;)
Avatar gebruiker
mathijsH123
 
Berichten: 374
Geregistreerd: 27 okt 2014, 15:15
Woonplaats: Swifterband

Re: [TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Berichtdoor AutoCommand » 13 apr 2015, 16:17

Mooie tut! Is dit voor LS13 of FS15?!
Afbeelding
Avatar gebruiker
AutoCommand
 
Berichten: 307
Geregistreerd: 18 apr 2014, 11:30
Woonplaats: 's-Heerenbroek

Re: [TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Berichtdoor JD7530-Chris » 13 apr 2015, 16:30

Mooi gedaan, goed en duidelijk.

Best fs driver, zou voor beide moetn werke ziver ik weet.
Avatar gebruiker
JD7530-Chris
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 06 apr 2014, 09:31

Re: [TUT] Dubbel Lucht Wisselbaar Maken

Berichtdoor Jasper » 13 apr 2015, 19:35

Ehm, werkt voor 13 en 15. maar voor 13 heb je een andere lua nodig geloof ik, deze lua is alleen voor 15 als ik het goed heb (Niet zo veel verstand van lua's XD)

En bedankt jongens!

Mijn vraag aan mike is eigenlijk of deze tut bij de tuts mag, ik zou niet weten hoe ik hem daar moet krijgen?

Mvg _Jasper_
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jasper
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 05 jul 2014, 17:49
Woonplaats: Rockanje

Volgende

Keer terug naar Tips & Tutorials

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron