Pagina 1 van 2

groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 27 aug 2011, 09:34
door lambertmentink
Omdat er nogal eens vragen over het aanpassen van de groeitijden in je map, hier een kleine tutorial.



1) Je pakt eerst jouw map uit met Winrar. Daarin staan verschillende bestanden en mappen.
2) Open met kladblok map01.i3d (rechtsklikken en openen met: Kladblok)
3) Vervolgens als je kladblok hebt geopend klik je op Bewerken en dan op Zoeken, vul dan in als zoekwoord: FoliageSubLayer en dan klik je op Volgende zoeken.
4) Nu verschijnt dat woord in beeld geselecteerd en zul je weer een hoop regels zien. Voorbeeld:




<FoliageSubLayer name="barley" densityMapTypeIndex="4" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="3" materialId="552" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="28;51;52;53;54" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128" separateAvailabilityChannel="false" atlasSize="1" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.5" height="1.25" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" growthNumStates="5" growthStateTime="900000"/>

5) Verander dan bij growthStateTime="900000" een gewenst getal in. Bijvoorbeeld: 1800000
6) Het voorbeeld was van barley, dit kun je dus ook doen voor de andere gewassen. Dus <FoliageSubLayer name="maize", <FoliageSubLayer name="wheat", <FoliageSubLayer name="grass", etc.
7) Als je deze waarden hebt verandert, sla dan het kladblok bestand op. Start je game, ga zaaien en kijk wat er gebeurt.

Hieronder nog de verschillende tijden:
•15 min = 900000ms
•30 min = 1800000ms
•45 min = 2700000ms
•60 min = 3600000ms
•90 min = 5400000ms
etc.

Bedenk dat deze tijden speeltijden zijn! Als je nog andere tijden wilt gebruiken kun je het zelf omrekenen. 1000 ms is 1 seconde.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 31 aug 2011, 18:00
door Sjoerd80
Toevoeging op de bovenste post:

De tijd die je invult bv 180000 net als in het voorbeeld hierboven, is de tijd die nodig is voor 1 groeistadium.
Dat wil zeggen, na 30minuten(180000) is barley in groeistadium 1. Er zijn als ik het goed heb 3 of 4 groeistadia per gewas. Dus als je 180000 invult moet je dit x het aantal groeistadia vermenigvuldigen.

180000=30min x 3 =1,5uur voordat je gewas volledig is gegroeid en je het kan oogsten.

Met vriendelijk groet Sjoerd

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 19 nov 2011, 23:06
door ursus
hoi
ik kan het bestand niet openen

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 20 nov 2011, 10:08
door janco1997
welk bestand?

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 20 nov 2011, 12:01
door Steef
lambert/sjoerd
bedoel je dat het 1,5 uur speeltijd is voordag iets gegroeid is?

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 15 dec 2011, 08:33
door woort080
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier en las het artikel over het groeiproces. Misschien een domme vraag, maar waar vind ik deze Map01.i3d

Ik heb het systeem laten zoeken maar krijg geen resultaat.

Alsvast bedankt,

Klaas

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 08:06
door janco1997
die vind je in het gezipte bestand van je map ;) Of speel je in de standaard map? Danis het volgensmij niet mogelijk ;)

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 15:12
door kamme202
janco1997 schreef:die vind je in het gezipte bestand van je map ;) Of speel je in de standaard map? Danis het volgensmij niet mogelijk ;)

tenzij je er een modmap van maakt ;)

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 17 dec 2011, 14:36
door woort080
Ik ben een leek/beginneling, dus ik heb de standaard map. Ik heb geprobeert deze groeiwijziging door te voeren, maar dan krijg ik een foutmelding dat genoemd bestand is gewijzigd, en of ik door wil gaan. Bij ja.... start de game gewoon op zonder tijdwijziging. Toch vind ik de standaard groeitijd niet echt geweldig. Je bent nog aan het zaaien, en de gewassen laten zich al zien. Een "rust" periode van 2 uur zou beter zijn.

Hoe maak ik van deze map een modmap, zodat ik de wijzigingen wel kan doorvoeren?
Ik heb de Platinum Edition

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 17 dec 2011, 16:41
door WackOo
Ik zou de groeitijd van de standaard map niet in het originele bestand veranderen maar dan even een kopie maken en die bewerken, anders kun je ook niet meer multiplayer op de standaard map omdat deze niet gelijk is aan de anderen die hem verder niet bewerkt hebben.