Pagina 2 van 2

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 19 dec 2011, 01:03
door woort080
Hoi,

Ik heb even gedaan wat je adviseerde en een copie gemaakt. Maar eerst het volgende. In de map van FS staan een paar mappen, o.a. character; maps; sky; vehicles.
In de map "maps" zit oa. de mappen map01; missions; models;shaders; sounds; textures......en een file map01
Als ik nu de map "map01" open, zit daar ook een file "map01"
Dus eigenlijk twee eenzelfde files waarin inderdaad de FoliageSubLayer regelstjes staan waarin de groeisnelheid gewijzigd kan worden.
Behoren er twee van deze files te bestaan?

Ik heb de groei-waarden ook gewijzigd, maar bij "Grass" staat: GrowthStateTime = "1.8E+006"/> Wat moet je hier in zetten.

Ik krijg tot dusver, als ik het bestand opsla en FS opstart ook de foutmeldeing: Error:CRC64 files check Failed. Data files are changed. Please reinstaal application. Continue anyway?

Als ik dat gewoon met ja beantwoord start het gewoon op.

Dan heb ik nog een vraag over de mest op de koeienweide. Wat kan of moet ik daarmee.

Alsvast bedankt,

Klaas

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 03 maart 2012, 18:28
door janco1997
bij mij staat er bij grohstatetime 9.8e+006, hoeveel milie seconden is dit dan?

Re: groeitijden van een gewas veranderen

BerichtGeplaatst: 21 jun 2013, 12:19
door marcel1519
lambertmentink schreef:Omdat er nogal eens vragen over het aanpassen van de groeitijden in je map, hier een kleine tutorial.



1) Je pakt eerst jouw map uit met Winrar. Daarin staan verschillende bestanden en mappen.
2) Open met kladblok map01.i3d (rechtsklikken en openen met: Kladblok)
3) Vervolgens als je kladblok hebt geopend klik je op Bewerken en dan op Zoeken, vul dan in als zoekwoord: FoliageSubLayer en dan klik je op Volgende zoeken.
4) Nu verschijnt dat woord in beeld geselecteerd en zul je weer een hoop regels zien. Voorbeeld:




<FoliageSubLayer name="barley" densityMapTypeIndex="4" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="3" materialId="552" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="28;51;52;53;54" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128" separateAvailabilityChannel="false" atlasSize="1" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.5" height="1.25" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" growthNumStates="5" growthStateTime="900000"/>

5) Verander dan bij growthStateTime="900000" een gewenst getal in. Bijvoorbeeld: 1800000
6) Het voorbeeld was van barley, dit kun je dus ook doen voor de andere gewassen. Dus <FoliageSubLayer name="maize", <FoliageSubLayer name="wheat", <FoliageSubLayer name="grass", etc.
7) Als je deze waarden hebt verandert, sla dan het kladblok bestand op. Start je game, ga zaaien en kijk wat er gebeurt.

Hieronder nog de verschillende tijden:
•15 min = 900000ms
•30 min = 1800000ms
•45 min = 2700000ms
•60 min = 3600000ms
•90 min = 5400000ms
etc.

Bedenk dat deze tijden speeltijden zijn! Als je nog andere tijden wilt gebruiken kun je het zelf omrekenen. 1000 ms is 1 seconde.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!


Dit is wel een zeer nuttige tutorial maar toch even een vraag, in veel mappen zie je staan bijvoorbeeld 900000 en dan staat er iets achter van +6 of zo wat houd dat dan in?

Gr Marcel