Omdat er nogal eens vragen over het aanpassen van de groeitijden in je map, hier een kleine tutorial.
1) Je pakt eerst jouw map uit met Winrar. Daarin staan verschillende bestanden en mappen.
2) Open met kladblok map01.i3d (rechtsklikken en openen met: Kladblok)
3) Vervolgens als je kladblok hebt geopend klik je op Bewerken en dan op Zoeken, vul dan in als zoekwoord: FoliageSubLayer en dan klik je op Volgende zoeken.
4) Nu verschijnt dat woord in beeld geselecteerd en zul je weer een hoop regels zien. Voorbeeld:
<FoliageSubLayer name="barley" densityMapTypeIndex="4" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="3" materialId="552" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="28;51;52;53;54" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128" separateAvailabilityChannel="false" atlasSize="1" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.5" height="1.25" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" growthNumStates="5" growthStateTime="900000"/>
5) Verander dan bij growthStateTime="900000" een gewenst getal in. Bijvoorbeeld: 1800000
6) Het voorbeeld was van barley, dit kun je dus ook doen voor de andere gewassen. Dus <FoliageSubLayer name="maize", <FoliageSubLayer name="wheat", <FoliageSubLayer name="grass", etc.
7) Als je deze waarden hebt verandert, sla dan het kladblok bestand op. Start je game, ga zaaien en kijk wat er gebeurt.
Hieronder nog de verschillende tijden:
•15 min = 900000ms
•30 min = 1800000ms
•45 min = 2700000ms
•60 min = 3600000ms
•90 min = 5400000ms
etc.
Bedenk dat deze tijden speeltijden zijn! Als je nog andere tijden wilt gebruiken kun je het zelf omrekenen. 1000 ms is 1 seconde.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!