[TIP] Foto's plaatsen op forum (Voorbeeld met PhotoBucket)

Handige weetjes of een goeie tutorial geschreven? Laat het ons weten en wij plaatsen hem voor je!

[TIP] Foto's plaatsen op forum (Voorbeeld met PhotoBucket)

Berichtdoor mike_v » 15 maart 2014, 12:05

Omdat er toch wel vaker problemen zijn met het plaatsen van foto's op het forum zelf, een korte Tutorial hierover.

Ik gebruik in dit voorbeeld PhotoBucket.com. Andere websites zijn uiteraard ook toegelaten en werken in de meeste gevallen (ongeveer) hetzelfde.

Vooraleer je kan beginnen, dien je een account aan te maken. Dit kan vanaf de Homepage van PhotoBucket. Klik simpel weg op Sign up en vul enkele gegevens in. Let op: Gebruik een werkend E-mail adres, want je moet een bevestigingsmail kunnen ontvangen als ik het me goed herinner! Gebruik je liever niet je persoonlijk E-mailadres, dan kan je altijd een tweede E-mailadres aanmaken ([voorbeeld]1@hotmail.com, ...)

Je kan ook inloggen via je Facebook-account, maar ik weet niet welke gevolgen daar aan hangen.

Eenmaal een account aangemaakt, kan je beginnen:

Stap 1:

Als je ingelogd bent, krijg je normaal gezien volgende pagina op je scherm. Is dat niet zo, moet je even op Home klikken. Zit je op de juiste pagina, dan klik je bovenaan op 'Upload'.

Spoiler: show
Afbeelding

Stap 2:

Klik op 'Choose photos & videos'. Er zal een nieuw (verkenner-) venster openen waar je je foto's moet gaan zoeken. Selecteer de gewenste foto's en druk op 'Enter' of klik op 'Openen'.
Tip: Om meerdere foto's tegelijkertijd te uploaden, houd je bij het selecteren de CTRL-knop in en klik je op de foto's.

Afbeelding

Stap 3:

Je foto's zullen worden geüpload. Als dit gedaan is, komen ze allemaal samen te staan op je scherm. Hier kan je dan alle foto's een titel (1) geven, waardoor je ze later makkelijker kan terug vinden. Is dat gebeurt, dan klik je op 'View Uploads' (2).

Afbeelding

Stap 4:

Nadat je op 'View uploads' geklikt hebt, ga je naar een overzichtspagina met al je geüploade foto's. Klik vervolgens op de gewenste foto. Hierdoor zal deze openen, samen met diverse links.

Afbeelding

Stap 5:

Kopieer de (direct-) link. Dit doe je door gewoon op de link te klikken of op 'Direct' te klikken (dan kopieert hij deze automatisch).
EDIT: Klik op 'IMG', dan kan je stap 6 en 7 gedeeltelijk overslaan. Kopieer de gekopieerde link dan gewoon rechtstreeks in het tekstvenster.

Afbeelding

Stap 6:

Ga nu naar het forum (en/of je topic). Bovenaan staat een knopje met 'Img' (1). Klik hierop en in je tekstvenster zal een BB-code verschijnen (2).

Afbeelding

Stap 7:

Plaats je cursor tussen de twee middelste rechte haken in het tekstvenster, en plak daar de link die eerder gekopieerd werd (1). Klik vervolgens op voorbeeld (2). Pas nadat je je post gecontroleerd hebt, en de foto's werken, klik je op Bevestig (3).

Afbeelding

Wil je meerdere foto's plaatsen in één topic, dan doe je gewoon steeds hetzelfde (vanaf stap 4). Als je bij stap 5 bent, kan je ook links en rechts gaan, waardoor je niet steeds terug naar het Album moet gaan.
Om je PhotoBucket ordelijk te houden, kan je alles in apart albums gaan plaatsen. Hoe dit moet, ga ik hier niet allemaal uitleggen, maar dat is wel te vinden op de website zelf.

Ik hoop nu dat het voor iedereen duidelijk is hoe men foto's kan plaatsen en er in de toekomst geen nieuwe topics maar voor geopend moeten worden.
Groet,

Mike
PS: Stuur me geen PB's in verband met Farming Simulator zelf, hier is het forum voor. Andere praktische vragen zijn natuurlijk welkom.

Real Life foto's:
AgroFotografie.be
Afbeelding/agrofotografie
mike_v
Globaal moderator

Re: [TUT] Foto's plaatsen op forum (via PhotoBucket)

Berichtdoor jarnox972 » 15 maart 2014, 12:07

ik gebruik het al jaren heel makkelijk een snel
mvg, Jarno Dijkstra
jarnox972

Berichtdoor Bart99 » 15 maart 2014, 14:30

Abload.de is ook een aanrader. Simpel en snel en je hoeft geen account te maken.
Strontboeren van fsc --> #Duportsquad #Fendtsquad
Bart99

Berichtdoor Fendt308farmer » 15 maart 2014, 17:37

ik vind www.freeuploadsite.com een hele makkelijke gelijk 5 in een keer uploaden. en geen account
MVG

Fendt308farmer

ALLE MANNEN ZIJN GELIJK,
ALLEEN DE BESTE ZIJN BOER!!
Fendt308farmer

Berichtdoor Sanderrr » 15 maart 2014, 19:16

Ik gebruik altijd http://www.farmingpics.t15.org/ Is een upload site gemaakt door Bram029 hier op t forum, werkt prima en ik upload me modding fotos daar ook (als je op gallery drukt dan zie je t wel :P)
Afbeelding
No brain, no headache
Sanderrr

Berichtdoor RogierV6 » 16 maart 2014, 12:55

Mooie tutorial Mike,

Misschien nog een tip, als je bij stap 5 niet op "Direct" druk maar op "IMG" dan kopieert die ook de '[IMG]' haakjes dus hoef je alleen te kopiëren en plakken!
RogierV6

Berichtdoor mike_v » 16 maart 2014, 13:06

Nu je het zegt Rogier! Had ik zelf nog niet ontdekt ;) .
Groet,

Mike
PS: Stuur me geen PB's in verband met Farming Simulator zelf, hier is het forum voor. Andere praktische vragen zijn natuurlijk welkom.

Real Life foto's:
AgroFotografie.be
mike_v
Globaal moderator

Berichtdoor RogierV6 » 16 maart 2014, 13:11

Bij de oude site van Photobucket kon je nadat je alles had upgeload ook alle IMG linkjes tegelijk selecteren.. Dat waren nog eens tijden :P Helaas komen er altijd updates op zulke sites :P
RogierV6

Berichtdoor mike_v » 16 maart 2014, 13:17

Gebruik Photobucket zelf ook nog niet lang. Heb altijd ImageShack gebruikt, maar die begon me wat tegen te werken. ;)
Groet,

Mike

Real Life foto's:
AgroFotografie.be
mike_v
Globaal moderator

Berichtdoor Sanderrr » 16 maart 2014, 20:30

Werkte ik vroeger ook mee, maar ik kan nu niks meer uploaden omdat ik men account moet upgraden??
Afbeelding
No brain, no headache
Sanderrr

Volgende

Keer terug naar Tips & Tutorials