Kleine vraagjes

Je bent vrij om hier te praten over van alles en nog wat.

Re: Kleine vraagjes

Berichtdoor beunheas » 23 okt 2019, 09:00

Niet, en dat wordt ook niet op dit forum besproken ;)
Mvg Twan
Avatar gebruiker
beunheas
FS-C Modcontest
 
Berichten: 2793
Geregistreerd: 19 jan 2014, 08:27
Woonplaats: Flevoland

Re: Kleine vraagjes

Berichtdoor Han745XL » 22 apr 2020, 23:14

Ik heb een Vervaet als mod in FS17, maar nu kan ik geen arbeider in huren met de Vervaet. De tank is wel vol, de velden heb ik ook in bezit. Iemand die weet hoe dit kan? Is zoiets in de XML aan te passen?
Met vriendelijke groet,

Afbeelding
Klik hier of hier voor mijn trekker foto's! :P :)
Avatar gebruiker
Han745XL
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 23 mei 2016, 17:04
Woonplaats: 'n Leggenbarg

Re: Kleine vraagjes

Berichtdoor 20mmNormandy » 23 apr 2020, 12:28

misschien iets van ai worker nodes?
Afbeelding
20mmNormandy
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 07 apr 2016, 12:42

Re: Kleine vraagjes

Berichtdoor Han745XL » 23 apr 2020, 22:03

Ik weet niet precies wat er moet staan, maar dit staat er in de XML over ai
Spoiler: show
<ai>
<areaMarkers leftIndex="0>17|0|0" rightIndex="0>17|0|1" backIndex="0>17|0|2" />
<sizeMarkers leftIndex="0>17|1|0" rightIndex="0>17|1|1" backIndex="0>17|1|2" />
<forceTurnNoBackward value="true" />
<toolReverserDirectionNode index="0>17|1|2" />
</ai>
<ai>
<trafficCollisionTrigger index="0>10"/>
</ai>
Met vriendelijke groet,

Afbeelding
Klik hier of hier voor mijn trekker foto's! :P :)
Avatar gebruiker
Han745XL
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 23 mei 2016, 17:04
Woonplaats: 'n Leggenbarg

Re: Kleine vraagjes

Berichtdoor mike_v » 26 apr 2020, 11:58

Zijn er hier kenners betreffende velgen? Ik zou graag een trekker op breedspoor zetten, maar daarvoor moet ik enkele wielen "opsplitsen". De band en "outerrim" zou ik weg moeten hebben, zodat enkel de innerrim overblijft. Die moet blijven zodat mijn wiel bevestigd kan blijven aan de trekker. (Denk dat de voorbeeld foto het iets duidelijker maakt :lol:).
Verder moet ik de hartplaat/innerrim van de achterwielen kunnen verschuiven. Maar dit lukt me niet ... De banden staan allemaal op de juiste rij-afstand.

Iemand met tips? Of een andere manier die makkelijker is?

fsScreen_2020_04_26_11_45_57.png
fsScreen_2020_04_26_11_45_57.png (1.29 MiB) 2961 keer bekeken

fsScreen_2020_04_26_11_56_27.png
fsScreen_2020_04_26_11_56_27.png (1.46 MiB) 2961 keer bekeken


De binnenste voorwielen moeten dus weg.


Idee;
Spoiler: show
Afbeelding
Groet,

Mike
PS: Stuur me geen PB's in verband met Farming Simulator zelf, hier is het forum voor. Andere praktische vragen zijn natuurlijk welkom.

Real Life foto's:
AgroFotografie.be
Afbeelding/agrofotografie
Avatar gebruiker
mike_v
Globaal moderator
 
Berichten: 3002
Geregistreerd: 19 jan 2014, 17:27

Re: Kleine vraagjes

Berichtdoor Maikel96 » 03 mei 2020, 20:20

Ik heb voor een Zetor Crystal laatst een nieuwe ao textuur gevonden, deze had echter geen normal en specular textuur erbij, dus glanst de trekker niet en krijgt hij geen dirt textuur. Hoe maak je zo'n specular textuur bij een losse ao?
Maikel96
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 nov 2015, 09:17

Re: Kleine vraagjes

Berichtdoor beunheas » 04 mei 2020, 10:28

Losse AO moet je wit hebben, deze dan groen maken in Paint.net. Ga naar "Aanpassen" > "Curven" > en zet 'Lichtsterkte' op 'RGB'. Selecteer alleen Rood en Blauw, en trek de lijnen naar de hoek rechts onder. Nu is je witte AO groen.

Kleuren moeten 100% zijn: Dus in Paint.net moet R (Rood) bij de RGB waarden 255 hebben, G (Groen) 0 en B (Blauw) ook 0.

Dirt is 100% blauw tekenen, en 100% rood is schade zegmaar. Deze kun je in de lagen er boven maken, en bij de instellingen van de lagen zet je de mengmodus op "Toevoegen" (dubbelklik op de laag in het menu "Lagen").

In GE, vehicle shader inladen vanuit $data/shaders/vehicleShader.xml

Voor de normal heb je de default normal nodig: $data/shared/default_normal.dds

Ik weet trouwens niet of ie dan gaat glimmen, in FS19 wordt er namelijk niet echt meer gebruik gemaakt van diffuse texturen. Giants heeft wel deze trekker met diffuse uitgerust, dus misschien dat je daar wat instellingen voor het tabblad "material Editing" in GE kan weghalen: https://farming-simulator.com/mod.php?l ... tle=fs2019
Mvg Twan
Avatar gebruiker
beunheas
FS-C Modcontest
 
Berichten: 2793
Geregistreerd: 19 jan 2014, 08:27
Woonplaats: Flevoland

Vorige

Keer terug naar Stamtafel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten